Monday, October 19, 2015

Napoli Halter Top






When I was a young child I found my mom's dresses from the 50'ties to be very cool. We used to play dress-up wearing them, imagining that we were fine young ladies. Later when I was a teen and well into my twenties, I got into wearing vintage clothing from the 40'ties. Now, another generation is repeating the pattern (don't we all end up doing exactly that!); my 17 year old daughter has revived my funky late 90'ties red and yellow patterned pants. We updated them by shortening the legs with cuffs that look like they are casually folded up. The waistline is high and the legs loose so she needed something short and sassy to complete the outfit. 

Da jeg var barn, syntes jeg, at min mors kjoler fra halvtredserne var meget skønne. Vi plejede at klæde os ud i dem og lege, at vi var fine damer. Senere fra da jeg blev teenager og op til langt ind i tyverne gik jeg i vintagetøj fra fyrrene. Nu er der en ny generation der gentager mønstret (ender vi ikke alle med at gentage hinanden!); min syttenårige datter har genoplivet mine funky rød-og gulmønstrede bukser fra sidst i halvfemserne. Vi opdaterede dem lidt ved at korte dem af med opslag der er syet sammen, så de ser ud, som om de er bare er foldet op. Bukserne har høj talje og er lidt løse i snittet, så hun havde brug for en kort og fræk top til at fuldende billedet. 



She doesn't want to dress like anybody else, which is fun when mom is a designer, so I came up with something that fits a young creative artist like her: a short halter top with a wide band that is a little more unusual than the regular rib. Talitha is happy with the result and wore it for the first time to a spoken word and music performance she was part of at C Street Cafe in West Palm Beach last month. 

Hun vil gerne klæde sig anderledes, hvilket er inspirerende, når mor er designer, så jeg fandt på noget, der passer til en ung kreativ kunstner som hende: en kort soltop med åben ryg og et ribbånd, der er lidt mere spænndende end en almindelig rib. #Talitha er meget tilfreds med resultatet, og havde den på for første gang til en spoken word og musik forestilling hun var med i  sidste måned på #C Street Cafe i West Palm Beach, Florida. 



If you don't care to show your belly, the rib band can be longer. The pattern is ready now with sizes ranging from XXS (shown) to L.

Hvis du ikke har lyst til at vise maven strikkes ribbåndet bare højere. Opskriften er færdig nu og fås i størrelse XXS til Large.




No comments: